november
2020

Proef met foodtrucks uitgebreid naar Tilburg

De proef met foodtrucks op campus Rachelsmolen in Eindhoven krijgt de rest van dit studiejaar een vervolg. En de wagens komen ook op campus Stappegoor in Tilburg te staan. Daarnaast komt er een ‘food pick-up point’ op de Fontys-terreinen.

Fontys startte de pilot met de foodtruck nadat cateraar Sodexo enkele maanden geleden het contract met de hogeschool opzegde. De foodtruck stond op 6, 8, 13 en 15 oktober rond het middaguur op campus Rachelsmolen. Er kwamen toen tussen de vijftig en honderd bezoekers per dag.

Dat is volgens de Dienst Huisvesting & Facilitaire Zaken voldoende om hiermee verder te gaan. De rest van dit studiejaar staat er op dinsdagen en donderdagen een lunchwagen van (minimaal) 11.00 tot 14.00 uur.

Stappegoor
Bovendien worden ze op maandag 16 november Er was voldoende aanloop bij de proef in Eindhoven. eveneens op Stappegoor in Tilburg geïntroduceerd. Daar staat een foodtruck op maandagen en dinsdagen, de drukste dagen op deze campus en ook van 11.00 tot 14.00 uur.

De dienst houdt de bezoekersaantallen van de campussen nauwlettend in de gaten. De voorziening kan dan tijdig worden op- of afgeschaald, of op andere dagen worden aangeboden.

Niet in Venlo
Op de campus in Venlo komen de wagens voorlopig niet. Daar zijn momenteel te weinig mensen aanwezig om het voor een exploitant interessant te maken. Wel is er de intentie om bij stijgende aantallen studenten en medewerkers ook daar op drukke dagen een foodtruck te plaatsen.

Bij de pilot op Rachelsmolen kwamen afwisselend de Mexicaanse, Surinaamse, Aziatische en Nederlandse keuken aan bod. Bij het vervolg op de proef worden opnieuw diverse concepten gebruikt en van tevoren aangekondigd.

Food pick-up point
Overigens plaatst Fontys binnenkort ook een bord op de campussen waar koeriers van restaurants en fastfoodketens hun bestelling aan klanten af kunnen leveren.

Bij de Dienst Huisvesting & Facilitaire Zaken kwamen signalen binnen dat er bezorgers over de Fontys-terreinen ronddwaalden. Bij studenten is gepolst of zij een food pick-up point handig zouden vinden en dat werd beaamd. [Tim Durlinger]

Bas
2020
Wellicht dat we dan in de toekomst helemaal geen vaste cateraar meer nodig hebben. Met een goed en compleet programma a food trucks denk ik dat je een prima voorziening zou kunnen organiseren. Leuk ook dat er telkens andere keukens langskomen.