oktober

Blij met burrito’s in Eindhoven

Een burrito met kip of biefstuk, wat hete pepertjes erbij en een dot guacemole bovenop en smullen maar. Vandaag stond de foodtruck Buildaburrito op campus Rachelsmolen in Eindhoven. De start van een vierdaags pilotproject rond foodtrucks.

De aanloop valt nog wat tegen rond het middaguur, maar de mensen die wel de moeite nemen voor een pittige Mexicaanse hap zijn unaniem in hun oordeel: Steffiedit is helemaal top. Nu Sodexo de catering maanden geleden dichtgooide, is het dan ook behelpen voor de studenten en medewerkers op de campus.

“Super lekker”, vindt Steffie, studente aan de opleiding Vastgoed en Makelaardij. Ze koos voor de bowl met rijst en kip en ze heeft er zeker geen spijt van. “Ik miste de kantine wel de laatste maanden, maar dit is een heel mooi alternatief.”

Ook studente Nina die een burrito heeft gescoord, is blij met de foodtruck op Ninahet campusterrein. “Het is wel wat duurder dan een gewone lunch, maar het is lekker, vers en gezond. Daar wil ik best wat meer voor betalen.”

Investering op lange termijn
Bij de truck van Aeron van de Velden, mede-eigenaar van Buildaburrito, loopt het rond twaalf uur nog niet echt storm. Maar hij is desondanks tevreden. “Heel leuk dat we van Fontys de kans krijgen om hier te staan. Ik zie dit als een investering op de lange termijn. Als we hier vaker mogen komen, zingt het straks toch wel rond dat wel lekker burrito’s verkopen. Dan komt de klandizie vanzelf.”

Ook medewerkers en docenten weten de foodtruck te waarderen deze winderige dinsdagmiddag. “Het brengt wat leven in de brouwerij”, Bertilstelt Bertil van Woezik, docent aan de opleiding Vastgoed en Makelaardij. “Het leek hier de laatste tijd wel een mausoleum, zo stil was het.”

Krentenbollen thuisgelaten
Björn Nouwen, medewerker op de administratie, heeft zijn krentenbollen thuisgelaten deze dag. Hij wist dat de foodtruck zou komen en wil graag de proef op de som nemen. De buritto met biefstuk bevalt hem goed. “Van mij mogen ze vaker komen.”

Als het aan Jeroen Polman van We Canteen ligt, gaat dat ook zeker gebeuren. Het cateringbedrijf is door Fontys gevraagd de pilot rond de foodtrucks te organiseren en Polman is voorzichtig positief.

“We Jeroenhebben een wat rustige start, maar ik geloof er zeker in. Een foodtruck misstaat niet op het campusterrein. Het zorgt voor lekker eten én gezelligheid. Precies wat de studenten nodig hebben in deze tijd.”

Worstenbroodjeskoning
Donderdag is het de beurt aan een foodtruck met Surinaamse specialiteiten en volgende week dinsdag rijdt een Aziatische foodtruck het terrein op. Plaatselijke worstenbroodjeskoning Houben sluit volgende week donderdag de pilot af.

Daarna wordt gekeken of de foodtrucks een permanente plek kunnen krijgen op de campus aan de Rachelsmolen. Wordt vervolgd. [Ivo van der Hoeven]

Inge Toonen
July
2023
Uhm, jammer dat de naam van de foodtruckeigenaar verkeerd gespeld is... hij heet Aeron van de Ven! :d Maar wow, wat een heerlijke burrito's! Supervers! Wanneer zijn ze er weer?
R.M. van Riet
2021
hallo, bestaat er ook een foodtruck agenda wanneer en wie op welke dag aanwezig zijn?
Koster
February
2021
Ze hebben heel goed en vers bereid eten, complete maaltijd, heerlijk en gezond!