mei
2020

Colette Cuijpers gaat met de eer strijken

Colette Cuijpers van Juridische Hogeschool Avans-Fontys kan gaan doen wat ze graag wil: nog meer uitdragen waarom haar vakgebied Recht en digitale technologie zo belangrijk is, zoals ze eerder zei in een interview met Bron. Vandaag is ze namelijk gekozen tot Lector van het Jaar 2020.

De verkiezing Lector van het Jaar wordt elk jaar uitgeschreven door ICT-coöperatie SURF, nieuwsplatform ScienceGuide en studentenorganisatie ISO. Naast Cuijpers waren Nurhan Abujidi (Zuyd Hogeschool) en Johan Versendaal (Hogeschool Utrecht) genomineerd.

Twee jaar geleden won ook een lector van Fontys: Gerard Schouten, lector Big Data. Cuijpers is overigens niet alleen van Fontys. De Juridische Hogeschool is een samenwerking tussen Avans Hogeschool en Fontys.

Uitstekend en origineel
De jury vindt Cuijpers een ‘uitstekend en origineel voorbeeld van de rol van de lector’. Zij weet volgens de jury onderwijs, onderzoek en werkveld goed bij elkaar te brengen en daarmee zorgt ze voor ‘maatschappelijke impact’.

“Een digitale samenleving kan niet zonder legal tech savvy -juristen met inhoudelijke juridische kennis over gevolgen en schaduwkanten van digitalisering. We zijn onder de indruk van het tempo en de manier waarop zij de vernieuwing in de hogeschool tot stand heeft gebracht”, aldus jurylid Christien Bok (SURF).

In het interview ‘Colette Cuijpers wil burger beschermen in digitale wereld’, eerder in Bron legt de lector uit waarom haar vakgebied in deze tijd nog belangrijker is dan ooit. [Petra Merkx]

Lenie van Geffen
June
2020
Van harte gefeliciteerd, Colette!
Frank Crasborn
May
2020
Colette, van harte gefeliciteerd met je benoeming tot Lector van het jaar. Een mooie opsteker voor jou, je lectoraat en de Fontys community. Frank Crasborn, lector Fontys Lerarenopleiding Sittard.