door Marieke Verbiesen,
april

Expo

Wat gebeurt er in de honderden verschillende lokalen en ruimtes van een campus? In deze rubriek worden de krochten van Fontys opgezocht, worden deuren die normaal gesloten blijven geopend en vertellen zowel medewerkers als studenten wat zij in een bepaalde ruimte aan het doen zijn.

Boilerplate

Wie: Chandenie Rampersad (17)
Wat: leerling mavo 4 Stedelijk College Eindhoven
Waar: expositie Eye Opener, hal R13, campus Rachelsmolen

“Ik ben vandaag met mijn school bij Fontys om rond te kijken bij de opleiding Zorg en Welzijn. We zijn ons aan het oriënteren op een opleiding. Ik ben al aangenomen bij Summa voor de opleiding tot doktersassistente. Daarna wil ik graag bij Fontys verder studeren. Mijn zus studeert hier International Business en zij is mijn inspiratie.

Net hebben we uitleg gekregen over de expositie Eye Opener over dak- en thuislozen in Eindhoven. Ik vind het heel bijzonder, omdat er een heel verhaal zit achter deze mensen. Goed dat Fontys deze expositie hier heeft neergezet, zodat meer mensen kunnen zien hoe het leven van dak- en thuislozen eruitziet.

Wat me het meest heeft geraakt, is dat het van buitenaf soms anders is dan het in werkelijkheid is. Zo hoorde ik dat sommige dak- en thuislozen misbruikt worden om geld op te halen. Niet alleen de dak- en thuislozen zijn hier de dupe van, maar ook de mensen die geld aan hen geven. Dat dit gebeurt, had ik niet verwacht.

Ik heb nooit contanten bij me, dus ik kan geen geld geven als ik mensen op straat zie zitten. Dat vind ik wel jammer. Maar nu ik heb gehoord dat mensen soms worden misbruikt om geld op te halen, begin ik te twijfelen of het wel een goed idee is om geld te geven. Toch vind ik het heel erg dat mensen op straat moeten slapen en er hun dag doorbrengen, in de kou of de hitte, want ik ben van mening dat iedereen een huis verdient.”

Reageren kan hieronder. Eenmaal gepubliceerde reacties worden niet verwijderd

Anisha
2024
Geweldig! Je hebt het dillema duidelijk omschreven. Het is inderdaad een lastige situatie.
Anita
Prachtig