november
2022

Vijftal in de race voor verkiezing beste docent

Passie voor het vak, betrokkenheid bij studenten, blijven professionaliseren en kwalitatief goed onderwijs verzorgen. Het zijn een paar kenmerken die de Fontys Docent van het Jaar omschrijven. Maar liefst vijf docenten maken dit jaar kans op deze befaamde titel.

Susan Beckers – Fontys Lerarenopleiding Sittard
Susan Beckers is docent Nederlands en opleidingscoördinator bij de Lerarenopleiding in Sittard. Bron sprak haar eerder over haar originele idee om talentontwikkeling en het opbouwen van zelfvertrouwen van studenten te stimuleren.

Mathilde Boots – Fontys Lerarenopleiding Sittard
Ook Mathilde Boots is als docent werkzaam bij de Fontys Lerarenopleiding in Sittard nadat ze de Lerarenopleiding Master Engels afrondde. Ze deed onder meer onderzoek over de redenen waarom Task-Based Language Learning positive engagement stimuleert.

Sabah Ouhassou – Fontys Pedagogiek Eindhoven
Sabah Ouhassou is docent Pedagogiek bij Fontys Pedagogiek en maakt als docent-onderzoeker deel uit van het lectoraat Diversiteit en (Ortho)pedagogisch Handelen. Daarin wordt dankzij meer doordacht pedagogisch handelen in interacties en relaties met opvoeders en jeugdigen ‘ruimte gecreëerd voor het nieuwe en het andere om in de wereld te zijn’.

Maaike Rijnders – Fontys Academy for the Creative Economy
Maaike Rijnders is docent Transmedia Storytelling and Futures Studies bij Fontys Creative Economy. Ze zet zich de afgelopen jaren onder meer in voor de internationale minor Transmedia Design, waarin interactieve verhalen middels storytelling worden gecreëerd voor verschillende kanalen en platformen om de interactie met het publiek aan te gaan.

Kirsten Cuppen – Fontys Lerarenopleiding Tilburg
Vorig jaar won ze nog de prijs voor Leraar van het Jaar voor het mbo, maar dit jaar maakt ze kans op de titel voor het hbo. Kirsten Cuppen is werkzaam binnen FLOT als docent en begeleidt daarnaast studenten die les gaan geven op het mbo. [Noëlle van den Berg]

Boilerplate

De Fontys Docent van het jaar wordt op 9 januari 2023 bekendgemaakt tijdens de Nieuwjaarsontmoeting. De winnaar krijgt naast de befaamde titel ook een cheque van € 2.500,- ten behoeve van innovatie in het onderwijs. De winnende docent wordt vervolgens afgevaardigd naar de landelijke verkiezing voor Docent van het Jaar, georganiseerd door Het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO).

Margit Bossard
2022
Als zijinstromer op het MBO krijg ik les van Kirsten. Ik draai al heel wat jaartjes mee, maar heb zelden zo'n bevlogen en betrokken docent meegemaakt van Kirsten. Wat een kanjer is dat! Heel veel succes, Kirsten. (En vooruit: de anderen ook)
Cindy
2022
Aan alle genomineerden en Maaike in het bijzonder: gefeliciteerd!