mei

Pulsed wint met prestigieuze prijs 1,2 miljoen euro

Het Pulsed-team van Fontys heeft donderdag een bedrag van 1,2 miljoen euro gewonnen. Het team van onderwijsvernieuwers ontving de prijs onder de noemer ‘Nederlandse Hogeronderwijspremie’.

De prijs werd tijdens het ComeniusFestival in Nieuwegein uitgereikt door Robbert Dijkgraaf, minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Het prijzengeld wordt gebruikt om een bijzondere bijdrage te leveren aan de vernieuwing en verbetering van het hoger onderwijs.

Pulsed-voorman Jochem Goedhals is op zijn zachtst gezegd verrast met de prijs. “We waren natuurlijk al heel blij met de 500.000 euro die we eerder kregen vanuit de premie. Maar dat we nu in totaal 1,2 miljoen euro gewonnen hebben, is natuurlijk fantastisch.”

Een betrouwbare plek
Dijkgraaf noemde Pulsed een echte huiskamer voor studenten. Een betrouwbare plek die volgens de jury een enorme impact op studenten maakt. “Een plek waar je je fijn voelt en die gerund wordt door een mooi onderwijsteam met een groot hart en de bereidheid om alles te delen met anderen.”

Daar is volgens Goedhals ook met man en macht aan gewerkt. “Pulsed was een lange strijd waar we echt voor hebben moeten vechten. Het is werk, maar ook zoveel meer. Deze prijs bevestigt dat.” [Tekst gaat verder onder foto]

Innoveren en investeren in research
Met het gewonnen bedrag bouwt Pulsed voornamelijk haar team verder uit. “We groeien hard, maar de financiële middelen om die groei te bekostigen komen altijd pas een jaar later binnen. Nu hebben we voor het eerst te maken met een voorinvestering, en dat is een mooie kans.”

De voorman laat weten dat de totale kosten van Pulsed binnen één studiejaar al 500.000 euro bedragen. “Dit betalen we onder andere door betaalde opdrachten uit te voeren bij externen. Deze prijs geeft ons nu wat meer rust en vrijheid om te focussen op wat er echt toe doet: onze studenten, research doen en bovenal blijven innoveren in de breedste zin van het woord.”

Impact op jongeren maken
Dat innoveren gebeurt onder meer door de aanstelling van nieuwe professionals, waardoor de organisatie nog beter kan ontwikkelen. “Als Pulsed zijn we bijvoorbeeld zelf verantwoordelijk voor onze branding en vormgeving en organiseren we allerhande congressen. Daarbij houden we altijd vast aan het feit dat impact op jongeren maken de hoofdmoot is.”

Ook wil Pulsed komend jaar tijd vrijmaken voor partnerships, waarbij bedrijven gebruik kunnen maken van de kennis en expertises van medewerkers en studenten binnen Pulsed. “Door de uitkomst van vandaag kunnen we hier eindelijk concreet vorm aan geven. Maar eerst gaan we genieten van de winst.”

Andere winnaars
De zes beste onderwijsteams uit het hoger beroepsonderwijs en wetenschappelijk onderwijs kregen eerder dit jaar al te horen dat zij 500.000 euro toegekend kregen als prijs. Donderdag werd bekendgemaakt welke twee initiatieven daar extra geld bij op mochten tellen.

Codarts Rotterdam eindigde als derde binnen de Nederlandse Hogeronderwijspremie en ontving geen extra geldbedrag. De tweede plaats was voor NHL Stenders, die een extra geldbedrag van 300.000 euro toegekend kreeg. Pulsed mag als winnaar 800.000 euro bij de eerder gewonnen geldprijs tellen. [Noëlle van den Berg]

Jan Prijs
2022
Die is binnen van harte gefeliciteerd team Pulsed.
Ontwikkelen en innoveren zijn mooie termen die in het onderwijs altijd spelen maar het goed uitwerken en gebruiken is niet altijd even makkelijk.
Jullie hebben door hardwerken dit op een leuke manier verwezenlijkt.
Complementen hiervoor. Nogmaals Gefeliciteerd.
Groet, Jan

Frans
2022
Van harte proficiat! Mooi dat jullie benoemen hoe een goede voorinvestering tot mooiere resultaten leiden wanneer dat de ruimte geeft voor ontwikkeling en innovatie. Ik zie gelukkig dat dit besef breder binnen Fontys begint te komen!
Optio Studiekeuze
2022
Fantastisch , echt verdiend! Heel veel succes verder!
Ramon Doesborgh
Proficiat!!!
Hans Idema
2022
Van harte Jochem en team!!!
Erdinç
Welverdiend! Proficiat.
Rik
2022
Mooi om te lezen, gefeliciteerd samen!
Stefan
2022
Gefeliciteerd Pulsers! Hier is de afgelopen 4-5 jaar keihard voor gewerkt. Wat begonnen is met een leeg lokaal in S3, veel risico's en een zeer gevarieerd docententeam heeft uiteindelijk geleid tot een mooi en rijk onderwijsprogramma op locatie R10.
Lilian Croes
2022
Wat een geweldige waardering en erkenning voor jullie Pulsed-team!! proficiat!
Nannie Beernink
2022
Geweldig! Fontys mag trots zijn op zulke medewerkers
Judith
Fantastisch!
Marco
2022
Wat een leuk bericht, gefeliciteerd Pulsed team!
Nick
Keigoed gedaan.
Cindy
2022
Gefeliciteerd met dit mooie resultaat!