Oud-student Jalila Essaidi wint 200.000 euro met duurzame jurk

Oud-Fontys-student en -docent Jalila Essaidi heeft gisteravond met haar Mestic-concept de tweede prijs gewonnen in de Chivas Venture, een wedstrijd voor social start-ups. De oprichtster van BioArtLab, gevestigd in Eindhoven, ontving daarmee 200.000 euro.

door Petra Merkx
De uitreiking vond plaats tijdens het Amsterdamse techfestival TNW Conference. De eerste prijs ging naar het Britse koffiebedrijf Change Please.

De Eindhovense Essaidi gebruikt mest als grondstof voor duurzame, ecologische stoffen, waarmee ze jurken maakt. Tegen het einde van haar pitch gisteravond wees ze naar het publiek, daar stond Judith Joan Walker van African Clean Energy gekleed in een witte jurk, gemaakt door Essaidi.

Bron interviewde Essaida een jaar geleden: Fontys-alumnus verovert de wereld met natuur. Bekijk ook het filmpje hieronder.