april
2023

M&C als eerste dienst verhuisd naar De Lage Landen

Hoewel alle diensten van Fontys na de zomer van 2023 pas gehuisvest worden in het kantoorpand van De Lage Landen, heeft de afdeling Marketing en Communicatie haar intrede al gemaakt. Vanaf maandag opereert de dienst officieel vanuit de Eindhovense binnenstad.

Het team krijgt maandag een rondleiding door het nieuwe pandMarketing en Communicatie zat tot vorige week nog op campus Rachelsmolen in Eindhoven, maar neemt vanaf nu de tweede verdieping van het kantoorgebouw aan de Vestdijk in beslag. Na de zomer worden de vierde en vijfde etage van De Lage Landen naast deze dienst ook bezet door Personeel en Organisatie, Onderwijs en Onderzoek, Studentvoorzieningen, IT, Huisvesting en Facilitaire Zaken en Financiën. Deze zijn nu nog verdeeld over campus Rachelsmolen en het TU/e-terrein.

Voor de medewerkers van de dienst M&C is het maandag wel nog even zoeken, voornamelijk wanneer er meerderen tegelijkertijd een online of telefonische vergadering gepland hebben staan. Dat is volgens Peter Hattink, verantwoordelijke Planning & Control vanuit de dienst, straks allemaal opgelost. “Over tien weken verplaatsen we naar boven en is er ontzettend veel ruimte voor belcellen en overlegruimtes van alle formaten. Medewerkers kunnen zelfs bepaalde tafels reserveren, dus dat is straks perfect op orde.”

Betere samenwerking
De diensten gebruiken de beide etages van de financiële instelling in ieder geval de komende drie jaar als thuisbasis, die volgens Hattink zowel voor- als nadelen met zich meebrengt. “Het is jammer dat we verder weg staan van onze studenten, maar ik hoop en verwacht daarentegen wel dat deze locatie tot een betere samenwerking tussen alle diensten leidt.” In het afgesloten huurcontract is een mogelijkheid tot verlenging ingesloten.  BRON maakte afgelopen week een laatste rondje door de oude ruimte en nam maandag een kijkje op de nieuwe locatie. Een fotocompilatie vind je hieronder. [Noëlle van den Berg]

Reageren kan hieronder. Eenmaal gepubliceerde reacties worden niet verwijderd

Ella Hueting
2023
Medewerkers van de diensten zijn ook altijd welkom bij ons in Nexus. Wij hebben (flex)werkplekken voor medewerkers voldoende. Zo af en toe dicht bij de studenten zitten komt ook de betrokkenheid ten goede. Dan weet je weer waar je het allemaal voor doet. Succes met de verhuizing voor alle medewerkers van de diensten.