oktober

Herold Dat heeft het zwaar in Expeditie Robinson

“Ik houd maar wijselijk mijn mond”

Hij werd beetgenomen door de vrouwelijke deelnemers uit zijn team en hongerde zich bijna uit. Fontys-docent Herold Dat heeft het zwaar in Expeditie Robinson.

“Once in a lifetime. Want als je voor een tweede keer meedoet word je gek”, zei Herold Dat in het artikel ‘Nog één keer mijn zelfredzaamheid testen’, dat eerder op Bron stond. Het wordt steeds duidelijker wat hij daarmee bedoelde.

Dit jaar doen voor het eerst ook onbekende Nederlanders mee aan Expeditie Robinson. Dat gaf zich op en werd geselecteerd waardoor voor hem ‘een grote wens in vervulling ging’. In het televisieprogramma wordt hij steevast aangeduid als ‘ex-militair’. Zijn huidige functie is docent aan de Fontys Sporthogeschool in Eindhoven.

Hij redt zich, ondanks allerlei verwikkelingen, goed tot nu toe. Donderdag 2 november is de negende aflevering van Expeditie Robinson. In de aankondiging blijkt weer dat het voor de Fontys-leraar niet meevalt: “Het gevoel is dubbel, maar ik houd wijselijk mijn mond”. Het is dus nog even spannend, voor de liefhebbers van Expeditie Robinson [Petra Merkx]