november

Goede opkomst open dag Fontys Tilburg

De open dag van afgelopen zaterdag werd bij Fontys Tilburg beter bezocht dan vorig jaar. De 4251 geregistreerde bezoekers zorgden samen voor een stijging van ruim 9 procent in vergelijking met november 2016.

Vorig jaar kwamen in Tilburg 3888 bezoekers af op de november-editie van de open dag. In absolute zin zien we dus een stijging met 363 potentials die Fontys Tilburg meenemen in hun studiekeuzeproces. Grote uitschieter is Fontys Hogeschool Journalistiek (FHJ), die mag bogen op een toename van ruim 45 procent. 302 nieuwsgierigen wisten afgelopen zaterdag het pand aan de Professor Gimbrèrelaan te vinden. Bijna 100 meer dan vorig jaar (208).

Gezellig druk
Een andere duidelijke stijger is Fontys Economische Hogeschool Tilburg, die had 75 méér bezoekers binnen, oftewel 16,59 procent. "Ik heb niet echt een verklaring voor de goede opkomst", zegt voorlichter Jolanda Britt daarover. “Vrijdagmiddag rond vijf uur heb ik de aanmeldcijfers nog gecheckt en toen viel me niets bijzonders op." FEHT heeft recent sterker ingezet op het gebruik van social media, geeft Britt aan. "Maar daar staat weer tegenover dat een beoogde internet-wervingscampagne in september/oktober niet tijdig van de grond kwam." Komende tijd gaat FEHT nader bekijken wat de achtergronden zijn van de groei.

Op campus Stappegoor was het sowieso druk, omdat ook de lerarenopleiding (FLOT) en Fontys Academy for Creative Industries (ACI) groene cijfers laten zien. Vanwege filevorming moesten de poorten op Stappegoor zelfs al een half uur vóór de geplande aanvangstijd open. Gedurende de dag verliepen alle programma’s verder gladjes.

De Juridische Hogeschool is de enige Tilburgse opleiding die minder bezoekers trok: -4,24 procent. Welgeteld gaat het dan om tien potentiële eerstejaars. [Frank van den Nieuwenhuijzen]

Foto rechtsboven: Eén van de vele welkomstcomités in de hal van de lerarenopleiding (Stappegoor, P1).
Foto linksonder: Goed bezochte presentatie van International Lifestyle Studenten (ACI, Stappegoor, P3).
Featured: Ook onderwijsrobot Pepper van de lerarenopleiding heet de bezoekers welkom.

Vorige week was het al open dag in Eindhoven. Lees hier ons verslag.