september

Een kijkje op de bouw van Mindlabs, de oude Hal 70 van de NS

Bron mocht met de camera mee ‘op de bouw’ van het nieuwe Mindlabs in de Tilburgse Spoorzone. Het oorspronkelijke gebouw – Hal 70 van de NS – wordt daarvoor compleet gerenoveerd en vernieuwd.

Vorige week bereikte Mindlabs het hoogste punt.

Op de onderste verdiepingen van het gebouw staan de muren al, maar hoe verder je de trap op loopt, hoe leger het wordt. Dat komt door de manier waarop de bouw is georganiseerd, zegt junior werkvoorbereider Mark Woudstra, die tevens oud-Fontys-student is.

Verdieping na verdieping volgen de werkzaamheden zich op, waardoor elke laag iets achterloopt op die eronder. Toch beginnen de contouren zichtbaar te worden en zijn er al onderdelen te herkennen van wat straks het nieuwe onderkomen wordt van Fontys Hogeschool Journalistiek (FHJ).

Directeur Gerrie Zwartjes ziet nu al uit naar het volgend studiejaar, wanneer FHJ het gebouw zal betrekken: “Het wordt een prachtig gebouw.” [Tekst en video: Leoni Andriessen]