Tilburg, Amsterdam,
oktober

Draaien op de Chinese muur

Fontys Rock Academie in jury Great Wall Dutch DJ Talent Competition

Het kan je bijna niet zijn ontgaan: in Amsterdam vindt op het moment het Amsterdam Dance Event (ADE) plaats. Fontys Rock Academy levert morgen een bijdrage tijdens de ‘Great Wall Dutch DJ Talent Competition’.

ADE is een immens groot festival. Er draaien meer dan 2500 artiesten op zo'n 500 feesten op 160 verschillende locaties en er zijn talloze conferenties. Een van de vele evenementen is de Great Wall Dutch DJ Talent Competition op zaterdag 21 oktober.

Voor deze competitie zijn in samenwerking met Fontys Rock Academie acht Nederlandse elektronische muziek-talenten geselecteerd. De finale is morgen bij het ADE China Pavilion aan het Vondelpark. De jury bestaat uit docenten van de Fontys Rock Academie. De winnaar mag in de zomer van 2018 optreden op het YinYang Great Wall Music Festival, locatie: Chinese muur.

ADE startte woensdag 18 tot en duurt met zondag 22 oktober. Eerder schreef Bron ook al over deelname van Fontys Academy for Creative Industries (ACI) in het artikel: Studenten maken workshops Amsterdam Dance Event. [Petra Merkx]

UPDATE 23 oktober: Kevin Huizing ofwel Budakid, voormalig student aan Fontys Rockacademie, heeft de Great Wall Dutch DJ Talent Competition zaterdag gewonnen en mag volgend jaar draaien op de Chinese muur.