Eindhoven, Tilburg,
augustus

Zeven Fontys-studenten op Universiade

Olympische Spelen voor studenten in Tapei

Zeven studenten van Fontys doen mee aan de Universiade, de Olympische Spelen voor studenten. De Universiade start zaterdag 19 augustus in Tapei, de hoofdstad van Taiwan.

Aan het toernooi doen in totaal 8000 studenten mee. Zij nemen het tegen elkaar op in 22 verschillende sporten. Daarmee is de Universiade, na de Olympische Spelen, het grootste sporttoernooi ter wereld.

Gelukkiger
Eén van de deelnemende Fontys-studenten is judoka Tom Meulensteen (foto). Tom (21) studeert aan Fontys Economische Hogeschool Tilburg. Over de combinatie full time-studie en topsport zei hij eerder: “Het is een kwestie van een goede planning en vooruit kunnen kijken. Mijn ambitie is om straks mee te draaien in de wereldtop, maar daarnaast ook een passende maatschappelijke carrière te hebben.” Over zijn kansen in de Taiwanese hoofdstad: “Dat is lastig. Hoe het uiteindelijk gaat lopen weet niemand, maar ik denk dat er wel een top 7-plek in zit.”

Atleten en programma
FEHT is hofleverancier met maar liefst vijf atleten. Naast Tom zijn dat: Lars Timmerman (speerwerpen); Cheryl de Jong (schermen); Arjan Knipping (zwemmen) en Bodine Schoenmakers (taekwondo). Fontys Sporthogeschool levert Claire van Dijck (boogschieten) en Sina Mai Holthuijsen (kogelslingeren) studeert aan Fontys International Business School.

De Universiade duurt tot 30 augustus. Alle wedstrijden zijn te volgen via Eurosport. Het wedstrijdprogramma van de Fontys-studenten vind je hier. [Frank van den Nieuwenhuijzen]