januari

Winterweer zorgt voor schaatsplezier op campus

Hoewel veel schaatsers zich nog afvragen of schaatsen op natuurijs wel kan, werden op het bevroren water van Fontys Rachelsmolen de eerste pirouetten al gedraaid. Fysiotherapie-student Ulla bond donderdag haar ijzers onder en nam de proef op de som.

Toen Ulla vanochtend naar school moest, nam ze naast haar studieboeken ook haar schaatsen mee. “Ik zag gisteren al mensen op het ijs staan, dus ik dacht ik ga dat met schaatsen proberen.” En met succes, want ze genoot volop van haar eigen privé-schaatsbaan. “Het is echt leuk.”

Deze week hoopt de fysiotherapeute in opleiding nog meer studenten op het ijs te verwelkom. “Dan maken we er samen gewoon een schaatsfeest van."

Op de binnenplaats van Fontys Academy of the Arts (FAA) in Tilburg ligt ook ijs, waar deze week eveneens op geschaatst wordt door studenten.

download
Schaatsen op Rachelsmolen

Reageren kan hieronder. Eenmaal gepubliceerde reacties worden niet verwijderd