januari

Zaal 1

Wat gebeurt er in de honderden verschillende lokalen en ruimtes van een campus? In deze rubriek worden de krochten van Fontys opgezocht, worden deuren die normaal gesloten blijven geopend en vertellen zowel medewerkers als studenten wat zij in een bepaalde ruimte aan het doen zijn.

Boilerplate

Wie: Mijntje (18)
Wat: Eerstejaars student Sporthogeschool
Waar: Zaal 1 van de Sporthogeschool in Eindhoven

Logo wat doe jij hier"We zitten nu in blok 2 en zijn hier vandaag bezig met gericht spelen en driehoeken in volleybal. Nu zijn we nog aan het oefenen, maar we worden hier ook op beoordeeld. Dit blok gaat over balsporten, dus hierna gaan we ook nog tennis, tafeltennis en pickleball doen. Of ik overal goed in ben? Nou, iedereen heeft wel dat hij of zij in de ene sport beter is dan in de andere. Daar wordt in de beoordeling ook rekening mee gehouden; je hoeft niet overal een tien voor te halen.

Dit vind ik wel leuk, volleybal. Het werkt ook zo dat wanneer je iets leuk vindt, je er beter in bent dan iemand die diezelfde sport niet zo leuk vindt. En uiteraard word je ergens beter in als je veel oefent.

Dit is een van de vier sportzalen hier op school. Hier wordt vooral veel spel gedaan. Andere zalen zijn dan weer voor bijvoorbeeld dans of judo. Maar deze zaal is wel anders dan de anderen, doordat vanaf de eerste verdieping iedereen aan alle kanten de zaal in kan kijken. Daar zitten twee kanten aan: het kan extra druk geven en het kan juist leuk zijn als de toeschouwers jou aanmoedigen." [Jan Ligthart]

Reageren kan hieronder. Eenmaal gepubliceerde reacties worden niet verwijderd