Venlo,
05
juli
2023
|
14:59
Europe/Amsterdam

Student Service Center

Wat gebeurt er in de honderden verschillende lokalen en ruimtes van een campus? In deze rubriek worden de krochten van Fontys opgezocht, worden deuren die normaal gesloten blijven geopend en vertellen zowel medewerkers als studenten wat zij in een bepaalde ruimte aan het doen zijn.

Boilerplate

Wie:    Marij van den Munckhof
Wat:    Student Service Center
Waar:  Fontys locatie Venlo

“De naam zegt het al: Student Service Center, het SSC. We verlenen service en zijn er voor de studenten. Klantvriendelijkheid staat bij mij, maar ook bij mijn collega’s, hoog in het vaandel. Als we aan de balie zitten, helpen we studenten met hun vragen en verwijzen we, indien nodig, door. 

In de backoffice nemen we telefoon aan en beantwoorden we vragen die binnenkomen via WhatsApp en e-mail. Ook zijn we druk met diplomawaardering. We beoordelen aan de hand van een buitenlands diploma of iemand hiermee toegelaten kan worden. 

Mijn baan is zéér veelzijdig. Er is altijd veel te doen, denk aan ondersteuning tijdens de tentamenperiode en op open dagen. Er is nooit een saai moment. Contact aan de balie vind ik het leukste, lekker klantgericht bezig zijn. 

Er is veel gebeurd en veel veranderd in de 19 jaar dat ik bij Fontys werk. In het begin hoorden we bij Studentenvoorzieningen, na een reorganisatie vallen we onder FIBS, Fontys International Business School in Venlo. In het verleden verzorgden we ook het inschrijfproces en hadden we niets te maken met cijferverwerking, dat doen we er nu ook bij.

Maar het is en blijft fijn werk, en ik haal er nog iedere dag voldoening uit.” [Dave Böskes]

Reageren kan hieronder. Eenmaal gepubliceerde reacties worden niet verwijderd

Reacties (0)
Bedankt voor uw bericht.