Tilburg,
september
2023

Poetsberging

Wat gebeurt er in de honderden verschillende lokalen en ruimtes van een campus? In deze rubriek worden de krochten van Fontys opgezocht, worden deuren die normaal gesloten blijven geopend en vertellen zowel medewerkers als studenten wat zij in een bepaalde ruimte aan het doen zijn.

Boilerplate

Wie:    Natalie Brunnings
Wat:    Schoonmaakster
Waar:  Fontys locatie Tilburg Stappegoor

“Ik werk niet echt voor Fontys, maar wel bij Fontys. Vanuit mijn werkgever Gom werk ik hier met zo’n twintig tot vijfentwintig collega’s samen om ieder gebouw op deze campus schoon te maken. Iedere dag poetsen we alle kantoren en lokalen, zodat studenten en werknemers schone werk- en studieplekken hebben.

Daar hebben we veel werk aan. Heel veel werk zelfs, want we maken iedere dag steeds dezelfde dingen schoon, omdat het telkens weer vuilgemaakt wordt. Het verbaast me wat dat betreft hoe volwassenen er zo’n zooi van kunnen maken. Dat verwacht je misschien bij tieners, maar niet bij volwassen mensen.

Vaak ligt er nog eten op tafel, zijn de vloeren bezaaid met kruimels en liggen overal papiersnippers. Dat terwijl sommige ruimtes maar voor een halfuur of veertig minuten gebruikt worden. Niemand houdt er wat dat betreft rekening mee dat anderen na hen van diezelfde ruimte gebruik moeten maken, en dat is heel frustrerend.” [Noëlle van den Berg]

Reageren kan hieronder. Eenmaal gepubliceerde reacties worden niet verwijderd

Wim van de Riet
2023
Na dit terechte bericht van mevr. Brunnings, vind ik dat ik ook beter mag opletten hoe ik de ruimte achterlaat. Wellicht ben ik soms ook te onoplettend en te gemakzuchtig.