door Marieke Verbiesen,
maart

Loungeroom

Wat gebeurt er in de honderden verschillende lokalen en ruimtes van een campus? In deze rubriek worden de krochten van Fontys opgezocht, worden deuren die normaal gesloten blijven geopend en vertellen zowel medewerkers als studenten wat zij in een bepaalde ruimte aan het doen zijn.

Boilerplate

Wie: Skye Esser (VS) en Vigfús Nói Birgisson (IJsland)
Wat: eerstejaarsstudenten Industrial Design Engineering
Waar: loungeroom, campus Venlo

Skye: “Terwijl we poolen, bespreken we ideeën die we hebben voor een project. Die combinatie werkt heel goed. Ontspannen en toch nuttig bezig zijn.  Samen met nog een andere student van onze opleiding werken we aan een product voor een individuele klant, waardoor ze beter kan lopen. Ze is namelijk geboren met een beperking. We doen research en maken prototypes. Meerdere groepjes werken aan dezelfde opdracht. We hebben al eerder aan dergelijke opdrachten gewerkt, voor individuele klanten en ook voor bedrijven."

Vigfús: “Voor individuele klanten, zoals in dit geval, maken we echte producten, maar voor bedrijven blijft het vaak bij concepten, waarbij we wel moeten laten zien dat ze werken. De bedrijven pakken het vervolgens verder op. Het kan zijn dat ze het product in productie brengen. Voor ons zijn het allemaal goede oefeningen."

Skye: “De opleiding biedt een goede combinatie tussen zelfstandig studeren en samenwerken, en tussen concepten bedenken en producten vervaardigen. Ik vind het heel tof dat we de dingen die we ontwerpen ook echt zelf mogen maken.”

Vigfús: “Dit is de eerste keer dat we poolen op de campus sinds we in Venlo zijn. Na dit potje hebben we hopelijk de oplossing voor ons product bedacht.”

Reageren kan hieronder. Eenmaal gepubliceerde reacties worden niet verwijderd