Venlo,
december

kantine campus Venlo

Wat gebeurt er in de honderden verschillende lokalen en ruimtes van een campus? In deze rubriek worden de krochten van Fontys opgezocht, worden deuren die normaal gesloten blijven geopend en vertellen zowel medewerkers als studenten wat zij in een bepaalde ruimte aan het doen zijn.

Boilerplate

Wie: Anouk Franken
Wat: kassamedewerker
Waar: Fontys Venlo

“Ik sta vooral achter de kassa, dat doe ik inmiddels 2,5 jaar. Tussendoor vul ik de koelingen en de koffieautomaat bij. Als ik tijd heb doe ik ook weleens de afwas. Met veel studenten spreek ik Duits, vloeiend. Dat is mijn geheimpje: ik heb een Duitse vader en ben tweetalig opgevoed. Aan het Engels spreken hier moest ik even wennen, dat was lang geleden.

Studenten spreek ik in eerste instantie allemaal in het Engels aan omdat het een internationale hogeschool is met veel nationaliteiten, dan hoor ik vanzelf in welke taal ik verder kan gaan. Dat kunnen de meesten wel waarderen. Ik maak regelmatig een praatje met studenten. Niet met allemaal, maar zij die me kennen en ervoor openstaan. Dat vind ik het leuke aan dit werk, het contact met mensen en dienstbaar zijn.

Ik heb veel in de horeca gewerkt en heb een eigen cafetaria gehad, maar moest ermee stoppen om gezondheidsredenen. Een eigen bedrijf is hard werken, hier kan ik toch aan de gang blijven. Studenten zijn dankbare mensen, vaak zijn ze heel beleefd. Dan vind ik het leuk om iets terug te doen.

Ik heb ook op een school voor middelbaar beroepsonderwijs gewerkt. Daar moest ik wel wat steviger in mijn schoenen staan. Alleen mogen sommige studenten hier wat beter opruimen. Maar dan denk ik: vroeger deed ik vast hetzelfde.” [Marieke Verbiesen]

Reageren kan hieronder. Eenmaal gepubliceerde reacties worden niet verwijderd

Henry Walboomers
December
Altijd vriendelijke mensen, prima producten en nette omgeving.
Plek waar je graag even langs gaat.
Hebben niet voor niets de prijs voor beste kantine van Nederland gewonnen.