Eindhoven,
01
juni
2023
|
10:09
Europe/Amsterdam

IT servicedesk

Wat gebeurt er in de honderden verschillende lokalen en ruimtes van een campus? In deze rubriek worden de krochten van Fontys opgezocht, worden deuren die normaal gesloten blijven geopend en vertellen zowel medewerkers als studenten wat zij in een bepaalde ruimte aan het doen zijn.

Boilerplate

Wie: Klimis Mistakidis
Wat: medewerker dienst IT Servicedesk 
Waar: R5, Campus Rachelsmolen

"Ik help studenten en medewerkers met alle vragen rondom IT. Dat doe ik telefonisch, op locatie, op afstand via de computer, via mail en Whatsapp. Mensen kunnen ook altijd bij ons binnenlopen. Op dit moment is de multifactorauthentificatie een ding, dat is een beveiligingsmethode waar Fontys mee werkt.  Voor veel mensen is dit nieuw, of ze veranderen van telefoonnummer of telefoon en willen weten hoe ze dit hulpmiddel opnieuw kunnen instellen. 

Veiligheid is een heel hot item. Ik vind alle vragen van belang, maar securityvraagstukken zijn heel belangrijk. Wanneer mensen per ongeluk op een linkje in een phishingmail hebben geklikt of ze hebben onbewust informatie naar buiten gebracht die ze niet hadden mogen geven, ben ik blij dat ik ze kan helpen. 

Ik probeer van alles op de hoogte te blijven en leer constant bij. We zijn een goed team. Als ik iets niet weet, vraag ik het een collega. Samen komen we er altijd wel uit. Met Fontys gaan we binnenkort over van Skype voor bedrijven naar Teams-voice, iedereen gaat dan via deze weg bellen. Dit zijn we nu aan het implementeren, instituut voor instituut. Goede kennis is essentieel om iedereen straks te kunnen ondersteunen. 

Nieuwe studenten hebben meestal dezelfde vragen, over de Fontyskaart, het officepakket, de wifi. Medewerkers hebben heel gevarieerde vragen, afhankelijk van hun werkzaamheden en het instituut of diensten waar ze werken. Dat vind ik het leuke aan mijn werk." [Marieke Verbiesen] 

Reageren kan hieronder. Eenmaal gepubliceerde reacties worden niet verwijderd

Reacties 1 - 1 (1)
Bedankt voor uw bericht.
hans manders
02
June
2023
Nog bedankt Klimis. Fijne instelling :-)