International Office Fontys

Wat gebeurt er in de honderden verschillende lokalen en ruimtes van een campus? In deze rubriek worden de krochten van Fontys opgezocht, worden deuren die normaal gesloten blijven geopend en vertellen zowel medewerkers als studenten wat zij in een bepaalde ruimte aan het doen zijn.

Boilerplate

Wie: (vlnr) Lonneke Hoefeijzers, Caren van Brakel, Maaike Arts, Rebecca Shudofsky en Sandra Verharen (niet op de foto)
Wat: Medewerkers International Office
Waar: Fontys Economie en Communicatie (FEC), R3, Eindhoven

“Wij vormen het International Office van Fontys Economie en Communicatie. Samen vervullen we voor ons instituut drie verschillende taken. We doen de aanmelding en inschrijving van buitenlandse bachelorstudenten, evenals die van inkomende exchange-studenten. Ten slotte doen onze eigen studenten die een buitenlandstage of buitenlandse minor willen volgen een beroep op ons. We selecteren en stellen de studenten voor bij onze partneruniversiteiten.

Bij FEC hebben we op jaarbasis zo’n 350 internationals, op dit moment van ongeveer zeventig verschillende nationaliteiten. Daarnaast gaan er 150 Fontys-studenten de grens over.

Voor internationale studenten regelen we ook huisvesting. Gezien het krappe aanbod is dat met name voor de bachelorstudenten steeds moeilijker. Helaas is de boodschap nu: wanneer je, op het moment dat je naar Nederland komt, geen woonruimte hebt, kun je beter niet komen. Dat is hard, maar ook realistisch.” [Frank van den Nieuwenhuijzen]

Reageren kan hieronder. Eenmaal gepubliceerde reacties worden niet verwijderd

Loes Verhoeven
June
2023
Goede morgen, Ik heb een vraagje over de Erasmusbeurs.
Ik ben op dit moment 3de jaars Fysiotherapie student aan de Fontys en ga voor mijn stage vanaf september 2023 tot februari 2024 naar Curacao. Nu begreep ik dat ik in aanmerking zou kunnen komen voor een Erasmusbeurs. Via het International Office van mijn Hogeschool zou ik documentatie kunnen opvragen om dit aan te vragen. Graag hoor ik van jullie wat de mogelijkheden zijn.
Groetjes Loes Verhoeven
Judith van Dongen
2023
Leuk team! Maar wel wat negatief ingestoken wat betreft 'de krochten van Fontys'. Ik zou er van maken 'de verborgen krachten' van Fontys ;-)