november

S3 Kind en Educatie

Wat gebeurt er in de honderden verschillende lokalen en ruimtes van een campus? In deze rubriek worden de krochten van Fontys opgezocht, worden deuren die normaal gesloten blijven geopend en vertellen zowel medewerkers als studenten wat zij in een bepaalde ruimte aan het doen zijn.

Boilerplate

Wie: Steven Koster
Wat: Facilitair medewerker
Waar: Nexus-gebouw Eindhoven

“Wat ik hier doe op S3 in Eindhoven? Ik kom kijken welke spullen bruikbaar zijn voor andere locaties van Fontys, zoals het Nexus-gebouw even verderop op het TU/e-terrein waar ik werk. Een aantal instituten verhuist volgende week naar campus Rachelsmolen in Eindhoven en niet alle inboedel verhuist met ze mee. Deze vaatwasser gaat naar Fontys Engineering, locatie BIC in Eindhoven, vlakbij het Flight Forum. Ik denk dat ik voor Nexus wat krukken meeneem, die kunnen we goed gebruiken.

Ik werk al vijftien jaar voor Fontys. Eerst op Rachelsmolen, later ben ik naar het Nexus-gebouw overgeplaatst. Met zijn drieën draaien we ‘de Nexus’, een echt Bèta-gebouw met allemaal laboratoria en garages. Ik ben vooral verantwoordelijk voor de logistiek. Na de dagstart neem ik de pakketten in ontvangst, sorteer ze en zorg er vervolgens voor dat ze op de juiste deurmat in het gebouw terechtkomen. Verder ben ik bezig met allerlei hand-en-spandiensten.

In vergelijking met mijn beginjaren bij Fontys ben ik veel meer gaan regelen, ik zit vaker achter de computer. Liever ben ik overal in het gebouw aanwezig, daarom ben ik de post blijven doen. Ik wil zichtbaar blijven. Als ik ergens kom, word ik regelmatig aangesproken met facilitair gerichte vragen. Het contact met collega’s, dat vind ik het leukst aan mijn werk. Mensen willen iets opgelost zien en dat kom ik doen. Ik heb altijd te maken met blije mensen, in ieder geval als iets lukt. Ik ga elke dag blij naar mijn werk. En dat is geen pr-praatje.” [Marieke Verbiesen]

Reageren kan hieronder. Eenmaal gepubliceerde reacties worden niet verwijderd