maart

Diploma-uitreiking

Wat gebeurt er in de honderden verschillende lokalen en ruimtes van een campus? In deze rubriek worden de krochten van Fontys opgezocht, worden deuren die normaal gesloten blijven geopend en vertellen zowel medewerkers als studenten wat zij in een bepaalde ruimte aan het doen zijn.

Boilerplate

Wie: Don Driessen
Wat: Opleidingsdocent / evenementenleider
Waar: Kantine Fontys Sporthogeschool, Eindhoven

“Ik ben bezig met het klaarzetten van statafels voor de afstudeersessie van vanmiddag. Daarvan zijn er twee per jaar, in maart en oktober. In deze kantine plannen we altijd de ontvangstruimte voor familie en vrienden van afstudeerders, en als evenementenleider van ons instituut zie ik graag toe op een mooie opstelling.

Wat ik doe als opleidingsdocent is heel divers. Ik begeleid bijvoorbeeld stagiaires die actief zijn in zogenaamde krachtwijken, in dit geval in Den Bosch. Ons instituut initieert mede bewegingsprogramma’s voor laagopgeleide bewoners die tot risicogroepen behoren, qua roken, overgewicht, enzovoort. Stagiaires helpen bij het aanwennen van een gezondere leefstijl voor alle doelgroepen, van 0 tot 100, zeg maar.

Ik begeleid in totaal zo’n zestig studenten. Dat je me nu hier treft is toeval. Normaal ben ik vooral onderweg.” [Frank van den Nieuwenhuijzen]

Reageren kan hieronder. Eenmaal gepubliceerde reacties worden niet verwijderd