Sittard,
2023

Dienst IT

Wat gebeurt er in de honderden verschillende lokalen en ruimtes van een campus? In deze rubriek worden de krochten van Fontys opgezocht, worden deuren die normaal gesloten blijven geopend en vertellen zowel medewerkers als studenten wat zij in een bepaalde ruimte aan het doen zijn.

Boilerplate

Wie: Eddy Geraerds Thesingh
Wat: dienst IT
Waar: Fontys Lerarenopleiding Sittard

"Wij doen bij de dienst IT alles met betrekking tot het ondersteunen van studenten en medewerkers. We hebben een telefoondienst, handelen de mail af, onderhouden pc’s hier op de locatie en lossen storingen op grote schermen op. We doen eigenlijk van alles.

We worden voor allerlei zaken benaderd. Studenten van de pabo werken bijvoorbeeld met testvision, een programma waarmee ze via hun eigen laptop tentamens kunnen afnemen. Dat werkt alleen niet altijd feilloos, waardoor we ze regelmatig moeten helpen bij het doen van testjes.

Op dit moment is het qua werkzaamheden even rustig. Ik zit hier vier dagen per week, de overige dag werk ik vanuit huis aan de eerder beschreven werkzaamheden, maar soms ook aan cursussen die niet IT-gericht zijn. BHV bijvoorbeeld en EHBO. Dat doe ik omdat ik vaak in Sittard aanwezig ben en hier verder niet veel mensen zijn die BHV- of EHBO-taken kunnen uitvoeren." [Karen Luiken]

Reageren kan hieronder. Eenmaal gepubliceerde reacties worden niet verwijderd

Mike
2023
Hee Eddie hè. Leuk om iets van jou hier te lezen. Wanneer zie ik je weer een keer in Eindhoven?