door Marieke Verbiesen,

Debatcentrum

Wat gebeurt er in de honderden verschillende lokalen en ruimtes van een campus? In deze rubriek worden de krochten van Fontys opgezocht, worden deuren die normaal gesloten blijven geopend en vertellen zowel medewerkers als studenten wat zij in een bepaalde ruimte aan het doen zijn.

Boilerplate

Wie: Manon van de Garde (30)
Wat: marketingcommunicatiemedewerker
Waar: debatcentrum, Fontys Journalistiek (FJ)

“Wat ik hier doe? Ik ben mijn camera aan het installeren, omdat ik zo wat foto’s ga schieten van het bezoek van staatssecretaris Fleur Gräper-van Koolwijk aan Fontys Journalistiek. Dat doe ik vaak samen met mijn collega Marcia van der Kraan, maar zij is er vandaag niet. Wij zorgen dat een evenement op camera of video wordt vastgelegd, zodat we het kunnen verspreiden via onze interne kanalen, zoals de beeldschermen, de socials en soms ook via de nieuwsbrieven. Op deze manier kunnen (potentiële) studenten en docenten zien wat hier gebeurt. En we willen met het werkveld delen wat voor mooie dingen we hier allemaal doen, en wat voor toffe content de studenten allemaal maken.

Voordat ik bij Fontys Journalistiek kwam werken, heb ik de marketing en communicatie verzorgd voor een festivalorganisatie. Met die achtergrond ben ik ook verantwoordelijk voor een stukje evenementen binnen FJ. Ik zorg ervoor dat een aanvraag bij de juiste personen terechtkomt en dat alles goed is geregeld, zoals de catering en de techniek. FJ leent zich fantastisch voor content, het gebouw MindLabs is prachtig. En ik vind het geweldig om tussen studenten te zijn. Ik vang gesprekken op en neem de sfeer in me op. Zo kan ik beter de vertaalslag maken in de content die ik maak tussen hetgeen hier gebeurt en wat er op de socials komt te staan.”

Reageren kan hieronder. Eenmaal gepubliceerde reacties worden niet verwijderd

Nizahete Berisha
Geweldig artikel Manon, trots op je lieve collega!