De postkamer

Wat gebeurt er in de honderden verschillende lokalen en ruimtes van een campus? In deze rubriek worden de krochten van Fontys opgezocht, worden deuren die normaal gesloten blijven geopend en vertellen zowel medewerkers als studenten wat zij in een bepaalde ruimte aan het doen zijn.

Boilerplate

Wie: Adrie Stoopen
Wat: de postkamer
Waar: gebouw P1, campus Stappegoor

“Waar je bent beland? Op de hoofdpostkamer van Tilburg. We zitten redelijk verstopt achter de receptie, toch weten collega’s ons goed te vinden als ze de weg eenmaal weten. Gewoon even kloppen op de deur en dan doen we open. Wij krijgen de post binnen van alle instituten op campus Stappegoor, die haal ik zelf op, en van Fontys MindLabs en de Kunsten. Een van mijn collega’s brengt met het karretje de post naar die locaties toe. En de post van en voor Eindhoven verzorgen wij ook. Soms versturen we pakketten via de grote postbezorgers.

Ik krijg regelmatig de vraag van collega’s wanneer een pakket wordt bezorgd. Dat zoek ik op via track&trace. Ik ben hier op de campus begonnen in november 2020, daarvoor werkte ik twaalf jaar bij de FHK. Ik vind mijn werk ongelofelijk leuk, vooral het contact met mensen. Ik ben echt een ‘soco’-dier, dat staat voor social contacts. Ik loop door het gebouw, ik praat met iedereen. Het wordt gewaardeerd als je openheid toont. Ik wijs mensen de route door het gebouw, help eerstejaars op weg, dat soort dingen. Ik haal ook oud papier op, soms is dat vertrouwelijk en daar is een speciale container voor.

Ondanks dat ik via de sociale werkvoorziening hier werk, heb ik het idee dat ik erbij hoor en deel uitmaak van een groter geheel. Ik grap soms dat ik 8.000 collega’s heb.”  [Marieke Verbiesen]

Reageren kan hieronder. Eenmaal gepubliceerde reacties worden niet verwijderd

Roland van Osch
2023
Superfijne collega, staat voor iedereen klaar. Is ook nog eens een wandelende TomTom. Hij kent iedere weg in Europa :-)
Ciska Malaihollo-Wolff
2023
wij vinden het fijn dat Adrie zo behulpzaam is hier op de campus.
Mariëlle Hulshoff
2023
Adrie, we missen je bij de Kunsten.