mei

Wat doe jij hier: dansstudio

Wat gebeurt er in de honderden verschillende lokalen en ruimtes van een campus? In deze rubriek worden de krochten van Fontys opgezocht, worden deuren die normaal gesloten blijven geopend en vertellen zowel medewerkers als studenten wat zij in een bepaalde ruimte aan het doen zijn.

Boilerplate

Wie: Louise Boitelle en Minoe Bossink
Wat: dansstudio
Waar: Fontys Hogeschool voor de Kunsten (FHK)

“We zijn aan het repeteren voor een stuk dat we in september gaan spelen op Festival Oude Dijk in Tilburg. De werktitel is ‘Schaakmat’ en het stuk is geïnspireerd op het klassieke schaakspel. Het gaat over hoe machtsverhoudingen zich uiten binnen de maatschappij. We hebben geen specifieke stijl, maar doen voornamelijk hedendaagse dans met veel accenten.

We spelen dit stuk niet voor onze opleiding Danseducatie, maar leren er wel heel veel van. Met onze studie ga je richting een onderneming. Je moet leren ondernemen en veel studenten, waaronder wij, doen dat door met veel eigen projecten bezig te zijn. Daar hoort bij dat je aan je netwerk werkt, zakelijke gesprekken houdt, kostuums regelt en muziek maakt, dat soort dingen.

De ene student investeert meer eigen tijd in de studie dan ander, maar ik kan het aanraden om het zoveel mogelijk te doen. Al is het maar om je netwerk te vergroten.” [Karen Luiken]

Reageren kan hieronder. Eenmaal gepubliceerde reacties worden niet verwijderd