Tilburg,
december

Collegeruimte JHS

Wat gebeurt er in de honderden verschillende lokalen en ruimtes van een campus? In deze rubriek worden de krochten van Fontys opgezocht, worden deuren die normaal gesloten blijven geopend en vertellen zowel medewerkers als studenten wat zij in een bepaalde ruimte aan het doen zijn.

Boilerplate

Wie: Lucia van Triest
Wat: docente communicatieve vaardigheden en taal
Waar: Juridische Hogeschool Stappegoor

“Ik ben docent communicatieve vaardigheden en taal, dus geen jurist. Ik zeg altijd maar zo: ‘Je kan alles weten van recht, maar als je niet weet hoe je die kennis over moet brengen in een brief of tijdens een gesprek, heb je er eigenlijk niets aan’. Dat klinkt wat kort door de bocht, maar is belangrijk om bij stil te staan.

Ik ben me nu aan het voorbereiden op een bijeenkomst PPO, dat staat voor Persoonlijke en Professionele Ontwikkeling, voor eerstejaarsstudenten. Het is geen college, maar een workshop waarin onze studenten aan de slag gaan met door hun zelf opgestelde leerdoelen bijvoorbeeld. Ze nemen er ook de uitslagenmail van de Startthermometer bij. Ik voeg er op mijn beurt een opdracht aan toe, zodat zij kunnen kijken wat voor hen het meest relevant is in deze uitslag.

Ik zet ze vandaag in groepjes neer, zodat ze met elkaar in gesprek kunnen over alles wat hiermee te maken heeft. Die uitkomsten kunnen ze uiteindelijk gebruiken voor hun eindreflectie van PPO, dus dat wordt een mooie workshop.” [Noëlle van den Berg]

Reageren kan hieronder. Eenmaal gepubliceerde reacties worden niet verwijderd