januari

Wat doe jij hier: belcel

Wat gebeurt er in de honderden verschillende lokalen en ruimtes van een campus? In deze rubriek worden de krochten van Fontys opgezocht, worden deuren die normaal gesloten blijven geopend en vertellen zowel medewerkers als studenten wat zij in een bepaalde ruimte aan het doen zijn.

Boilerplate

Wie: Matty (22)
Wat: derdejaarsstudent Verpleegkunde
Waar: campus Rachelsmolen Eindhoven

“We zijn een paar maanden geleden met de opleiding verhuisd naar campus Rachelsmolen. De nieuwe gebouwen R12 en 13 zijn erg mooi geworden. Toevallig hadden we nu in R3/R4 les. Ik vind het heel leuk dat we nu mengen met studenten van verschillende andere opleidingen. En ik kom veel oude bekenden tegen van de middelbare school.

Ik ben bezig met een herkansing van een opdracht uit het eerste jaar. Daarmee haal ik dan mijn propedeuse. Het is een werkstuk dat Manifest heet, waarin ik uitleg welke waarden en dilemma’s ik als verpleegkundige meeneem in mijn werk en in samenwerking met cliënten en iedereen om hen heen. Eind januari hoop ik mijn propedeuse te ontvangen. Daarmee wil ik de overstap maken naar mbo Verpleegkunde, het hbo blijkt te hoog gegrepen.

Ik verwacht hierover elk moment een telefoontje van een mbo-opleiding. Daarom zit ik in deze belcel. Hier kan ik heel geconcentreerd werken en bellen zonder dat iemand mee kan luisteren met het gesprek. Ik wil graag verder in de ouderenzorg en met name het dementieziektebeeld vind ik heel interessant. Mijn ouders werken allebei in de zorg met mensen met dementie. Ik vind het heel bijzonder dat je nog wat kunt betekenen voor deze mensen.” [Marieke Verbiesen]

Reageren kan hieronder. Eenmaal gepubliceerde reacties worden niet verwijderd