Tilburg,

Voor het eerst weer een museum bezocht

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijd. Deze keer Gitte (23), zij studeert Communicatie IEMES in Tilburg.

“International Event, Music & Entertainment Studies. Daar staat IEMES voor. Maar nu volg ik mijn minor op Fontys Hogeschool voor de Kunsten: die heet ‘kunst creëren en onderzoek’. We leren om op verschillende manieren kunst toe te passen. Dat gaat via vakken zoals performance art en kunstfilosofie.

Maar goed, sinds de lockdown zijn de lessen natuurlijk wel online. Dat is nog steeds zo, ondanks de versoepelingen. Het lastige is ook dat mijn minor veel te maken heeft met musea bezoeken.

Het is inmiddels juni, musea zijn weer open, hoewel nog niet op het oude niveau. Vorige week hebben we voor het eerst weer een museum bezocht, met een klein groepje op anderhalve meter afstand van elkaar. Voor de rest heb ik alles online gedaan.

Onze studievereniging, Clubaci, begint langzaam weer te draaien. Daar zijn we nu van plan om evenementen online te organiseren. Vorige week stond er bijvoorbeeld een online spelletjesavond op de planning. Ik heb nog niet helemaal het gevoel dat het ik het pré-corona leven heb herpakt, zoiets gaat immers ook geleidelijk.” [Thieu Schraven]