maart

Vandaag eens de gitaar afstoffen

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezig houdt in deze crisistijden. Aflevering 4: Luna (20), student toegepaste psychologie in Tilburg.

"In het begin voelde deze situatie een beetje als vakantie, omdat het niet duidelijk was hoe de school verder moest. Nu krijgen wij online lessen tussen tien en twaalf en verder is het vooral online groepswerk.

Ik vind het zelf niet erg om thuis te zitten. Ik woon samen met een andere huisgenoot waarmee ik een beetje kan chillen. We hebben afgelopen dagen wel mensen over de vloer gehad, maar geen anderhalve meter afstand genomen. De personen die langskomen vertonen geen verschijnselen, dus tijdens het afspreken met vrienden ben ik nog niet te voorzichtig.

Gamen was een taboe voordat corona kwam. Omdat ik veel met school bezig was, bracht ik mijn vrije tijd door samen met vrienden. Nu heb ik de Playstation 4 weer helemaal opnieuw uitgevonden. Ik heb laatst in de korting Sims 4 gehaald en ben hier helemaal gelukkig mee. Echt genieten.

Mijn huisgenoot en ik gaan vandaag ook de ukulele en de gitaar afstoffen. Die heb ik al twee jaar op mijn kamer staan maar nog nooit aangeraakt. Misschien dat ik ook weer eens lezen en tekenen oppak, maar dat ligt aan de hoeveelheid schoolwerk.

Het is een verschrikkelijke situatie waar veel mensen onder lijden, toch vind ik het heel mooi dat iedereen voor elkaar gaat zorgen. Je merkt dat mensen elkaar meer willen steunen door bijvoorbeeld boodschappen te doen voor ouderen.

Het is jammer maar begrijpelijk dat alle evenementen zijn afgelast. Mijn zusje, moeder, oma en ik zelf zijn in maart en april jarig. Normaal is dit een superleuke tijd voor ons. Maar we kunnen het natuurlijk ook anders zien: één groot feest als het allemaal over is. Het is wel balen om elkaar zo lang niet te zien. [Kasper Wienk