december

Twee weken fulltime zoeken naar afstudeerstage

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijden. Deze week: Jesper (21), student Bedrijfsmanagement MKB in Tilburg.

“Toen corona uitbrak in maart, zat ik voor mijn buitenlandminor in Italië. In Milaan, veertig kilometer van de brandhaard. Ik was er net drie weken en kon alweer terug met het vliegtuig, waar ik overigens doodziek in ben gestapt, met koorts en al. Dat was rond de carnavalsperiode. Ik heb twee dagen doodziek in bed gelegen.

Zonder corona zou ik nog een halfjaar in Milaan hebben gezeten. In plaats daarvan kreeg ik een vervangende opdracht. Ik heb van vorig studiejaar gemaakt wat ervan te maken viel, maar dat was niet veel natuurlijk.

Wat betreft dit jaar: ik loop nu stage bij een bedrijf en had dus sowieso niet veel lessen gehad. Dus ik heb niet het gevoel dat ik veel mis. In februari begin ik met mijn afstudeerstage. Het was door corona een gedoe een plek te vinden. Ik ben twee weken fulltime bezig geweest met zoeken en werd vaak afgewezen. Bedrijven hebben geen tijd nu. Gelukkig heb ik inmiddels wel een bedrijf gevonden.

Wat ik de aankomende kerstvakantie ga doen weet ik niet. Ik zal waarschijnlijk niet echt het gevoel van vakantie hebben, aangezien ik niet de kroeg in kan duiken, lekker uit eten kan of dagjes uit kan gaan. Ik zal mijn tijd anders moeten besteden. Waarschijnlijk wordt het werken en met vrienden thuis afspreken.” [Jacky Eickes]