mei

Thuis is de sfeer chiller

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijd. Deze keer: Manolo (23), ICT-student in Eindhoven.

Ik ben op dit moment bezig met een stage in Hoensbroek. Via een thuisprogramma kan ik alles vanuit huis doen. Dat is superfijn, want dan kan ik een beetje uitslapen en hoef ik geen rekening te houden met reistijd. Thuis vind ik de sfeer ook chiller dan op het kantoor. Gelukkig veranderde, los van de locatie, niet veel aan mijn stage.

Het vervelendste van de crisis vind ik dat de sportscholen dicht zijn. Eerst ging ik altijd naar de sportschool. Als je in een ritme zit, lukt het beter om jezelf aan het sporten te houden. Normaal ging ik na stage meteen twee uur lang de sportschool in, vijf of zes dagen per week. Het is makkelijker om het elke dag te doen dan om de dag, want dan heb je zoiets van ‘oh laat maar, dat doe ik morgen wel’.

Om mezelf toch elke dag fysiek bezig te houden, heb ik nu een pull-up bar opgehangen in onze schuur.

Voor de crisis had ik het plan om bij mijn vader langs te gaan in Breda. Ik zou er met de trein naartoe gaan, maar toen kwam corona in Nederland. Dadelijk, als alles weer is versoepeld, ga ik wel naar hem toe. Of ik moet een auto kunnen lenen. Ik spreek mijn vrienden wel nog elke dag via Discord, een voicechat-programma voor de computer. Gelukkig kan ik op deze manier nog contact met ze houden terwijl we gamen. [Kasper Wienk

Danny
May
Bueno! En nu heb je mooi de tijd om eindelijk Spaans te leren, Manolo! ;)