Venlo,
juli

Terug op de campus: ‘Vrijdag krijgen hier 170 studenten diploma’

Voorzichtig zoeken medewerkers, voor wie werken op de campus om verschillende redenen nodig is, hun werkplekken weer op. Laura Beurskens, administratief medewerker bij Fontys Hogeschool Techniek en Logistiek in Venlo, is er zelfs weer even hele dagen te vinden.

“Ik was er op 19 juni voor het eerst weer om te assisteren bij de tentamens die op school werden gehouden en daarna was ik hier nog een aantal dagen. Maar sinds vorige week werk ik er de hele week. Dat is nodig voor de voorbereiding van de diploma-uitreiking hier vrijdag op de campus, een drive-thru. Ook zijn er nu nog presentaties van studenten die afstuderen. Echt op het allerlaatste moment.

Deze vrijdag krijgen 170 studenten van Coronamaatregelen in Venlo.ons instituut een diploma. Daar zijn ook nog 40 studenten bij die eigenlijk in maart al waren geslaagd; toen kon de uitreiking door de lockdown niet doorgaan.

Thuiswerken was echt wennen, op mijn laptopje en niet met de twee schermen en andere faciliteiten van het werk. Mijn dochter van zeventien jaar moest bovendien thuis aan school werken. Zij zat boven en ik beneden. Aangezien boven ons internetbereik het beste is omdat we daar bekabeld online kunnen, moesten we soms ruilen. Bijvoorbeeld als mijn dochter een toets had of ik een MS Teams-vergadering.

Tussen de middag thuis eten deed ik al, ik fiets altijd even naar huis om samen met mijn man een boterham te eten. Dus dat bleef hetzelfde. Om die reden mis ik het nu ook niet dat de kantine dicht is.

Het is heerlijk om weer terug te zijn op de campus. Ik ben een echt mensen-mens, die behoefte heeft aan interactie. We zitten nu met z’n tweeën te werken, dat vind ik in ieder geval alweer heel gezellig, ook al is het hier verder nog erg rustig.” [Petra Merkx]