juli

Terug op de campus: ‘Eindelijk weer twee schermen’

Voorzichtig zoeken medewerkers, voor wie werken op de campus om verschillende redenen nodig is, hun werkplekken weer op. Hélène Wunderink, servicemedewerker P&O, is maandag 6 juli voor het eerst weer in het Fontys-gebouw S1 in Eindhoven.

“Ik zit al vanaf 17 maart thuis. En eigenlijk vond ik dat vanaf het begin al lastig. Ik werk namelijk aan de keukentafel en moest die steeds opruimen. Natuurlijk niet erg handig. Het grote voordeel aan thuiswerken was wel het weer. Ik kon lekker in het zonnetje lunchen.

Ik miste de collega’s al meteen: niet even kunnen langslopen bij iemand en het onpersoonlijke contact via mail vond ik jammer. Het duurde ook veel langer voor alles af was. Zeker omdat ik thuis geen twee schermen heb, bleef ik langer doorwerken tot ik alles netjes klaar had.

Ben echt superblij dat ik weer op kantoor ben. Eindelijk weer mijn twee schermen voor me, in alle rust werken - want ik word door niks afgeleid en kan me goed concentreren. Ik heb nu akkoord gekregen om één van de vier dagen hier op kantoor te werken, maar ik hoop toch wel binnenkort vier dagen hier te kunnen zitten.

Zeker nu mijn man, die oppas-opa is, de kleinkinderen weer in huis heeft omdat onze kinderen ook weer werken. Ik hou heel veel van ze, maar (klein)kinderen vragen natuurlijk aandacht. En dat wil je ze dan geven.

Verder is het natuurlijk wel gek dat ik hier helemaal alleen zit in zo’n grote ruimte, maar voor de rest is er niets vervelend aan op kantoor werken. Dat de kantine niet open is, maakt mij niet uit. Als het koffieapparaat niet zou werken, zou ik dat véél erger vinden.” [Jacky Eickes]