Tilburg,
juli

Te druk in Tilburg University Sports Center

Misschien herken je het wel: het is maandagavond, je hebt je collegedag afgerond, bent klaar met eten en dus paraat om te sporten. Een uurtje fitnessen zit er vandaag wel in… Of toch niet? Het is namelijk re-te-druk wanneer je de sportruimtes van het Tilburg University Sports Center binnenkomt. Dat betekent herhaaldelijk wachten tot je een fitnessapparaat naar keuze kunt gebruiken en overvolle groepslessen. Balen.

Daarom treft het Sports Center nu maatregelen. Want er hebben wel érg veel mensen toegang tot de faciliteiten op de sportlocatie en dat creëert flinke drukte. Je kunt zeggen dat iedereen die iets met Fontys Hogescholen, Avans of de universiteit te maken heeft, er mag sporten. Denk aan alle studenten en alle medewerkers van beide hogescholen en universiteit.
Maar ook alle alumni en alle gepensioneerde medewerkers van die drie instellingen. Plus studenten van alle andere Nederlandse universiteiten én
 scholieren van 5 havo en 6 vwo. En zelfs de vrienden van studenten en medewerkers zijn welkom aan de Academielaan. Tijd om het voor sommige doelgroepen minder aantrekkelijk te maken, vindt het Sports Center.  (Lees verder onder de video)

download
Tilburg University Sports Center

Dat betekent - totdat er meer ruimte is - hogere tarieven en beperkte toegang voor sommige sporters. Zo zijn vrienden van studenten en medewerkers bijvoorbeeld niet meer welkom en mogen alumni van de universiteit in plaats van tien jaar nog maar vijf jaar komen sporten. De veranderingen worden per 1 september 2019 doorgevoerd. Abonnementen die al verkocht zijn blijven nog wel geldig. [Whitney Janssen]

Willem Maurits
July
2019
Het is een heerlijk sportcentrum met goede faciliteiten. Geen wonder dat iedereen wil komen sporten! Maar de piekuren beperken zich wel tot maandag, dinsdag en woensdagavond tussen zeg maar 18 en 21 uur. De rest van de week is het helemaal niet zo druk. In plaats van categorieën mensen weren kan je ook met een soort "dal abonnement" voor vrienden van werken bijvoorbeeld.
Janneke
July
2019
Medewerkers van avans mogen al een jaar (of twee) niet meer komen sporten. Contract is destijds verbroken voor medewerkers.