augustus

Studentensteden: alles wat je moet weten over Sittard

Een nieuw collegejaar is aangebroken. Je bevindt je in een grote stad met veel nieuwe plekken om te ontdekken. Waar moet je heen voor de beste cocktails? Waar haal je de goedkoopste biertjes? En hoe haal je in jouw (misschien wel nieuwe) woonplaats het maximale uit je vrije tijd? Bron schakelde verschillende studieverenigingen in voor de beste tips. Vandaag aan de beurt: Boaz in Sittard.

Sittard wordt door studentenvereniging Boaz omschreven als een rustige doch bruisende stad. “Het mooie aan Sittard is dat je veel studenten kent van andere opleidingen”, klinkt het. “Hierdoor is het altijd gezellig als je eenmaal in de stad te vinden bent. In veel periodes worden er verschillende dingen georganiseerd voor zowel jongeren als ouderen. Sittard heeft altijd een gezellige sfeer.”

Een van de beste redenen om in Sittard te gaan studeren, heeft volgens de studievereniging te maken met de kleinschaligheid die de stad met zich meebrengt. Ons-kent-ons, dat idee. “Je kent veel mensen, dus is het altijd gezellig, maar als je van rust houdt is Sittard ook ideaal. Ze zijn hier minder wild dan in andere, échte studentensteden.”

Uitgaan
“Uitgaan in Sittard doe je in het leukste café van de stad: Café de Buren. Het personeel is hier vriendelijk en er is altijd een dj aanwezig.”

Festivals
“Er zijn heel veel festivals voor studenten. Denk aan Groove Garden, Oktoberfeesten, Smartlappen festival, St. Rosa festival, St. Joep. Maar ook de Kennedymars in Sittard zorgt ieder jaar weer voor veel gezelligheid.”

Eten
“Bij Café de Buren krijg je letterlijk alles. Ben je meer van de Spaanse keuken? Dan kun je altijd aanschuiven bij Tapas. Toch liever veel vlees? Royal is een goede tip. Maar ook Gastrobar Olijf en Sushi Vandaag zijn goede aanraders!”

Bier en cocktails
“Hadden we Café de Buren al genoemd? Hier haal je zowel lekkere biertjes als overheerlijke cocktails. Verder kun je ook bij Royal Steakhouse terecht voor een smakelijke lekkernij. Naast de lekkerste vleesgerechten serveren ze goede cocktails.”

Winkelen
“Sittard heeft genoeg leuke plekken om te winkelen. Een van de alltime favorites is natuurlijk de H&M. En de New Yorker, die zit hier ook! Maar vrouwen maak je ook blij met een bezoekje aan Complete Fashion Boutique in de Gruizenstraat.” [Karen Luiken]

Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.