oktober

Student Vastgoed Bibi Swinkels in 'Sloop of Hoop’

Vanaf vrijdag bij Omroep Brabant

Is van het karkas van de oude Backer & Ruebfabriek in Breda nog iets te maken? Student Vastgoed & Makelaardij Bibi Swinkels denkt van wel. Ze werkte mee aan het tv-programma ‘Sloop of Hoop’ dat vanaf vrijdag 2 november te zien is bij Omroep Brabant.

Samen met een aantal andere studenten, onder meer van Avans Hogeschool, onderzocht Bibi bij acht lege gebouwen in Brabant of ze rijp zijn voor de sloophamer of niet. Het gaat onder meer om een lege fabriek, een kerk, een kantoor en een boerderij. Ook de verhalen achter deze gebouwen komen aan bod. Wie waren de gebruikers, wat is de geschiedenis van de panden?

De eerste aflevering speelt zich af in Breda, waar de studenten de voormalige machinefabriek van Backer en Rueb bezoeken. Twee oud-werknemers leiden de studenten rond. Biedt dit pand ruimte voor winkels of appartementen? Tijdens het programma is te zien hoe de studenten het gebouw en de omgeving bestuderen en een plan maken. [Petra Merkx]

Sloop of hoop’ is vrijdag 2 november vanaf 18 uur te zien bij Omroep Brabant.