februari

Student mishandeld in Nexus-gebouw

Een 22-jarige student van Fontys is afgelopen donderdag mishandeld in de gangen van zijn hogeschool in Eindhoven. Hij is met verwondingen naar het ziekenhuis overgebracht. De politie heeft nog geen dader opgepakt.

De student Technische Bedrijfskunde werd op donderdag 3 februari even na de middag in elkaar geslagen in een gang van het Nexus-gebouw op het TU-terrein in Eindhoven. De precieze toedracht van wat er is gebeurd en waarom, is nog onbekend.

Het slachtoffer is naar verluidt geopereerd aan zijn verwondingen. De politie, waar diezelfde dag nog aangifte is gedaan van mishandeling, doet sindsdien onderzoek naar de kwestie. Onbekend is of de dader ook een student was. Tot nu toe is in elk geval nog geen aanhouding verricht, aldus een woordvoerster van de politie.

De mishandeling werd vandaag via interne berichtgeving bekendgemaakt bij studenten en medewerkers van de afzonderlijke instituten van Fontys in het Nexus-gebouw. Naast de Hogeschool Bedrijfsmanagement, Educatie en Techniek (BEnT) waar het slachtoffer studeert, huizen daar ook de instituten Engineering en Toegepaste Natuurwetenschappen.

Omwille van de privacy van het slachtoffer worden verder geen mededelingen gedaan door de politie noch door Fontys. [Jan Ligthart]