januari

Storm: Fontys-tentamens mogen later, gebouw beschadigd

Treinverkeer plat, wegen afgezet

De storm die donderdag over Nederland raast, komt extra slecht uit nu Fontys-studenten middenin hun tentamenweek zitten. Omdat in het hele land het treinverkeer plat ligt, snelwegen zijn afgezet en ook het busvervoer hinder ondervindt, mogen studenten de tentamens die ze hierdoor missen op een later moment inhalen, heeft Fontys besloten.

Studenten worden daarbij opgeroepen om bij hun opleiding te checken of lessen en tentamens wel doorgaan.

De luifel van gebouw R5 op de campus Rachelsmolen in Eindhoven is beschadigd door een omgewaaide boom. Het gebied eromheen is afgezet met linten.

Op dit moment is nog niet bekend of er aanvullende maatregelen door Fontys worden genomen met betrekking tot de storm. De Technische Universiteit in Eindhoven en Tilburg University roepen de gebruikers van hun gebouwen op om binnen te blijven totdat de windkracht is afgenomen. Dat gebeurt in de loop van de middag. De storm was om 13.00 uur over het hoogtepunt heen. [Tim Durlinger]

De storm ontwortelde deze boom in de Looierstraat, nabij gebouw R3 op de Eindhovense campus Rachelsmolen. De foto is van Dirk Leijendeckers. Heb jij ook beelden van de storm op jouw Fontys-campus of op de weg daar naartoe? Mail ze naar bron@fontys.nl.