Tilburg,
november

Soms hebben we les in de kantine

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijden. Deze week: Edo (21), student Pedagogiek in Tilburg.

“Ik krijg drie dagen per week fysiek les en besef ook heel goed hoeveel geluk ik daarmee heb. Ik ben eerstejaars, heb één dag per week stage en hoef ook maar één dag per week online les te volgen.

Het begin van dit schooljaar was chaos. We kenden elkaar niet en er was geen structuur in de lessen. Inmiddels hebben we ons ritme gevonden en kennen we elkaar beter. Dan wordt het ook makkelijker samenwerken, ondanks de afstand.

De lessen die ik fysiek volg zijn vooral dialoogsessies of lesvoorbereidingen met een thema, die je voor de rest van je klasgenoten geeft. Het is wel een gedoe en een uitdaging hoor, omdat we in een kring zitten maar iedereen wel genoeg afstand moet houden.

Soms hebben we deze lessen in de kantine, want die is nu toch leeg en ruim genoeg. Maar daar is het plafond zo hoog, dat het geluid verloren gaat en we elkaar niet altijd verstaan. Maar we nemen er genoegen mee, want alles is beter dan alleen maar online les hebben.

Aan de mondkapjesplicht die komende dinsdag ingaat, houd ik me graag. We houden nu ook al met alle maatregelen rekening. Als dat betekent dat onze lessen door kunnen gaan, doen we dat allemaal graag.” [Jacky Eikes]

Dorien
Top Edo! We blijven er met z'n allen voor gaan!