juni

Showcase: studenten tonen hun kunnen

Bron publiceert met enige regelmaat eigen video's over actuele onderwerpen die spelen binnen de Fontys-gemeenschap. Omdat er op tal van hogescholen en opleidingen ook met grote regelmaat mooie producties gemaakt worden door studenten, wil Bron ook die video's een podium geven.

Dat podium heet Showcase en is in de rechterkolom (desktop) of de onderste helft (smartphone) van onze website te vinden. Na verloop van tijd verdwijnt elke Showcase daar ook weer, soms na een dag en soms pas na een week. Vanaf dan zijn deze Showcases terug te vinden onder 'Video's' in het hoofdmenu.

Bron publiceerde eerder onder de vlag van Showcase al een video gemaakt door Condor-studenten van FHJ over SEAL, een alternatief voor traditioneel onderwijs, waarbij de nadruk ligt op het zelfstandig oplossen van vraagstukken door studenten. Zie onder dit artikel.

Mini-docu's
Nu is er een serie van tien mini-documentaires gemaakt door studenten die de minor Audiovisual Storytelling van de FHJ volgden. Vanaf vandaag publiceren we zeven van deze mini-docu's ook onder het kopje 'Showcase'.

​Heb jij een mooie docu gemaakt? Een cool filmpje? Laat het ons weten en stuur het vooral op. Dat geldt overigens ook voor iedereen die in het kader van zijn of haar studie mooie foto's of verhalen heeft geproduceerd. Ook daar ruimen we graag een plekje voor in op de Bron-kanalen.