april

Sfeer proeven bij de Paramedische Hogeschool

Ze vielen nogal op gisteren, de studenten in groene shirtjes op Fontys Paramedische Hogeschool.  Zij organiseerden een meeloopdag voor scholieren of studenten die overwegen om er Medische en Beeldvormende Radiotherapeutische Technieken (MBRT) te gaan studeren.

door Renée de Kruif
"We willen vertellen over de vakken die je gaat krijgen, maar juist ook een erg interactief programma aanbieden", vertelt vierdejaars Fontys-student MBRT Pia Menten. 84 geïnteresseerden bezochten de Sandra, mbo-studentmeeloopdag van MBRT. Dit zijn mbo-studenten, middelbare scholieren, maar ook huidige studenten die twijfelen om te switchen van studie. De dag begon met een mini-college 'stralingsfysica' van docent Jacques Hensen. Daarna namen huidige studenten MBRT het programma weer over.

Sfeer op school
"Het is niet alleen belangrijk dat je een studie kiest die goed bij je past, maar ook of de sfeer op school je aanspreekt. Ook daarom is het goed om deel te nemen aan een meeloopdag", zegt Pia.

Milou, havo-4 studentSandra volgt nu een mbo-opleiding en oriënteert zich op wat ze hierna wil gaan doen. "Ik vind nog van alles leuk op dit moment", zegt Sandra. "De wiskundevoorbeelden van het college vanochtend waren wel pittig. Ik merkte dat mijn mbo-opleiding daar nog niet goed op aansluit."

Milou zit nu nog in havo 4. Zij is net geblinddoekt door het gebouw geloodst. "Ja dat was wel eng, maar een leuke ervaring", lacht Milou. Zij heeft nog geen idee wat ze wil gaan studeren. "Ik wil graag in een ziekenhuis gaan werken, maar niet specifiek met mensen. Daarom heb ik interesse in de opleiding MBRT. En dit is de eerste meeloopdag die ik echt heel erg leuk vind."