De lift

Wat gebeurt er in de honderden verschillende lokalen en ruimtes van een campus? In deze rubriek worden de krochten van Fontys opgezocht, worden deuren die normaal gesloten blijven geopend en vertellen zowel medewerkers als studenten wat zij in een bepaalde ruimte aan het doen zijn.

Boilerplate

Wie: John Piepers
Wat: Medewerker snoep- en koffiecateraar Maas
Waar: Lift op de eerste verdieping bij Fontys Mens en Gezondheid, Eindhoven

“Drie dagen per week vul ik namens mijn werkgever Maas de snoep- en frisdrankautomaten. Ik maak dan mijn vaste rondje. De vraag is onverminderd groot. Daarom zijn we hier ook dagelijks te vinden. Op dagen dat ik elders ben ingeroosterd komt een van mijn collega’s langs.” Zijn trolley is alweer bijna leeg. Met de resterende doos paprikachips en blikken frisdrank pakt hij nu de lift naar de afdeling Verpleegkunde.

“Naast TF kom ik op de Technische Universiteit en voor Fontys op Rachelsmolen. Hoeveel automaten er in totaal bij Fontys staan? Ik zou het je niet kunnen zeggen. Maar het verbruik is eigenlijk overal gelijk. Veruit de populairste artikelen bij Fontys zijn Kinder Bueno en Red Bull. Blijkbaar is dat dus de beste brandstof om te studeren.” [Frank van den Nieuwenhuijzen]

Reageren kan hieronder. Eenmaal gepubliceerde reacties worden niet verwijderd