Tilburg,

Positief de komende weken in

Iedereen wordt geraakt door de coronapandemie. In deze serie korte verhaaltjes van Bron lees je wat studenten bezighoudt tijdens de crisis. Deze keer: Julia (19), student aan de lerarenopleiding Duits in Tilburg.

“De tegenstelling met vorig jaar is groot. Ik kan op sommige dagen weer naar Fontys, maar dat is een tijdje anders geweest. Het hele idee van een klas was weg, want je zat eigenlijk naar je scherm te staren met webcams die uit staan. Docentschap is een sociaal beroep en juist dat sociale miste ik gigantisch.

Gelukkig is het sociale aspect weer terug. Ik kan mijn vrienden, andere studenten en mijn docenten weer zien. De focus ligt volledig waar die hoort te liggen; bij het leren. Ik merk meteen dat de kwaliteit van het onderwijs op deze manier een stuk beter wordt.

Ik kijk positief tegen de komende weken aan, want dan heb ik tentamens en daarna is het zomervakantie, met het derde jaar in het vooruitzicht. In het tweede jaar heb je normaal gesproken veel contact met je studiegenoten. Dat heb ik helaas moeten missen, waardoor ik niet kan wachten op het derde jaar. Al weet je nooit wat corona gaat doen.

Hopelijk kan ik binnenkort ook weer werken. Ik had eerst een bijbaantje in de horeca, maar er is bij ons een aantal ontslagen gevallen door corona, onder wie ik dus. Ik weet nog niet wanneer ik weer kan beginnen, maar ik kan niet wachten om mensen blij te maken met een biertje op het terras.” [Kasper Wienk]