Tilburg,
juli

Positief blijven en kijken naar dingen die ik wél heb

Iedereen wordt geraakt door de coronapandemie. In deze serie korte verhaaltjes van Bron lees je wat studenten bezighoudt tijdens de crisis. Deze keer: Kayleigh (22), tweedejaarsstudent Pabo in Tilburg.

“Het afgelopen jaar vond ik persoonlijk erg moeilijk omdat er geen fysieke lessen waren. Hierdoor raakte ik minder gemotiveerd en zocht ik docenten ook niet meer op voor feedback op mijn werk. Ook miste ik tijdens de les de interactie met de docent, al was er voldoende online aanbod.

De enige voordelen aan de crisis waren dat ik de ruimte had om mijn eigen planning te maken en dat docenten verschillende vormen van lesgeven hebben uitgeprobeerd. Daar heb ik als toekomstige leerkracht veel aan gehad. Je blijft leren en jezelf doorontwikkelen. Maar ook dat je een les online heel interactief kunt maken met bepaalde tools.

Afgelopen jaar heb ik stagegelopen, maar ook een paar weken thuis gezeten omdat de basisscholen sloten. Na een paar weken gingen ze gelukkig weer open. Zo kon ik alles dat ik online had geleerd, in de praktijk toepassen. Inmiddels mag ik gelukkig ook weer één dag in de week naar school.

Ik heb niet echt iets aan de crisis overgehouden, behalve dat ik nu anders naar dingen kijk. Ik probeer nu positief te blijven en te kijken naar de dingen die ik wél heb. Ik ben zelfs met sporten en dansen gestopt, zodat ik meer tijd heb om me op de studie te focussen. Maar ik volg nu wél online ukelele-lessen.” [Jacky Eickes]