oktober

Opnieuw geen werk als horeca sluit

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhalen laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijd. Deze keer: Romy (22) studeert Commerciële Economie in Eindhoven.

“Ik zit in mijn laatste jaar en mijn week ziet er héél anders uit dan een jaar geleden. Al mijn lessen zijn online en ik heb geen enkele les meer fysiek. Voor groepsopdrachten vergaderen we via Skype.

Toen corona uitbrak was het lange tijd onduidelijk hoe de lessen voortgezet zouden worden en of we studievertraging zouden oplopen. We hebben langer dan een maand niet geweten hoe het verder zou gaan.

Het grote voordeel van online les is voor mij dat ik niet meer dagelijks twee uur lang in de trein zit. In het begin was het wennen, maar nu vind ik online les heel fijn.

Ik kan ‘s ochtends achter mijn bureau gaan zitten en hoef niet meer met de trein.Ik kan me thuis wel slechter concentreren dan op school.

Wanneer ik écht moet studeren, ga ik naar de bibliotheek.

In mijn vrije tijd werk ik in een café. In het begin van de crisis was ik dus ook praktisch werkloos. Daarna had ik weer veel werk en nu doe ik dat nog maar twee dagen per week. Ik zou graag meer willen werken, maar dat kan door de huidige coronamaatregelen niet meer.

Eerst werkte ik tot vijf uur ‘s nachts, nu maar tot tien uur ‘s avonds vanwege de vroege sluiting. Ik maak me wel zorgen om de persconferentie vanavond, want als de horeca moet sluiten heb ik weer geen werk meer.” [Jacky Eickes]