december

Op zoek naar het studentenleven

Noem me lui, maar ik heb nou niet echt bepaald een goede work ethic. Ik ben liever lui dan moe en ja dat riedeltje kennen we ondertussen. In het weekend werk ik in de kroeg en dat vind ik heerlijk. Maar werken op school? Mij niet gezien!

Ik weet school goed te ontwijken (zoals colleges en deadlines), maar nu ben ik op een punt gekomen waar dat niet meer lukt. Mijn nieuwe project houdt in theorie in dat ik iedere dag van 09:00 tot 17:00 uur op school zit en per week drie items maak. In de praktijk betekent dit heel iets anders. Zo zit ik minimaal twee dagen van de week tot zeker 21:00 op school en ren ik ’s middags van hot naar her om mensen te spreken. Zo leer je namelijk hoe het er in het echte leven aan toe gaat. Ugh..., good to know.

Er zijn veel negatieve dingen die ik kan benoemen aan dit project, maar één springt er met kop en schouders bovenuit. Mijn studentenritme is verpest. Je weet wel: stappen, laat gaan slapen, veel alcohol drinken, katers hebben, uitslapen en niet naar colleges gaan. Dit kan niet meer, want er wordt van je verwacht dat je 's morgens om negen uur fris en fruitig op de redactie zit.

Daarom ben ik op dit moment een gedesoriënteerde student. Eentje die desperaat op zoek is naar het leven waarvoor ze zich heeft aangemeld. Ik wil nog helemaal niet leren hoe het er in het echte leven aan toe gaat. Ik wil gewoon heel graag een biertje en het liefst nog één!

Puck Vriends zit in het tweede jaar van de Fontys Hogeschool voor Journalistiek. Voor Bron blogt zij wekelijks over haar studentenleven.

Het bericht is verzonden, deze zal worden geplaatst na goedkeuring.