Op zoek naar een coronaproof alternatief

Iedereen heeft te maken met de coronapandemie. In een serie korte verhaaltjes laat Bron studenten van Fontys vertellen wat hen bezighoudt in deze crisistijd. Deze keer: Madelyn (21) komt uit de VS en studeert International Business in Venlo.​

“Je raakt vanzelf een beetje gewend aan het quarantaineleven. Dat was in het begin nog moeilijk, toen kwam ik niet toe aan het schoolwerk dat ik moest maken. Niet vanwege een gebrek aan tijd, maar meer vanwege de sfeer waarin we opeens terecht kwamen. Dat heeft invloed.

Nu hebben we te maken met het nieuwe normaal, er is gewenning opgetreden. Bij onze studievereniging Omnia hebben we nu onze werkzaamheden opgepakt en praten we over de volgende editie van de ‘Scavenger Hunt’. Hierbij organiseren we kleine activiteiten, verspreid over de school, waarbij potentiële studenten kennismaken met de opleiding, de school en met ons. Dat is erg leuk.

De vorige editie was een succes en de volgende staat natuurlijk gepland aan het begin van het komende schooljaar. Zo in de coronatijd is de kans groot dat we met een verantwoord alternatief moeten komen, al hopen we natuurlijk dat ie door kan gaan zoals wij het graag zien.

Maar een coronaproof alternatief hebben we nog niet op papier staan, daar moeten we nog over delibereren. Typisch iets waar studieverenigingen op dit moment mee te kampen hebben.” [Thieu Schraven