Tilburg,
oktober
2020

Op blind date met een schilderij

Als je nog op zoek bent naar een kunstwerk voor je studentenhuis, ben je bij Fontysartsale.nl aan het goede adres. Deze website, opgericht door studenten Docent Beeldende Kunst en Vormgeving, verkoopt door middel van blind dates schilderijen aan andere Fontys-studenten en -alumni.

Djuna (19), student Docent Beeldende Kunst en Vormgeving, is een van de organisatoren van het evenement. “We moesten bedenken hoe we de verkoop zo veel mogelijk online konden doen, waarbij toch een contactmoment mogelijk is.”

Koppelen
Studenten en alumni kunnen via een enquête ‘blind daten’ met een schilderij uit de bedrijfscollectie van Fontys. Dit is kunst die door de jaren heen op verschillende Fontys-locaties heeft gehangen. Aan de hand van een vragenlijst koppelen zestien kunststudenten de 200 schilderijen aan de kopers.

“Je weet dus niet welk schilderij je gaat krijgen, maar we zorgen ervoor dat ze matchen bij de antwoorden. Mocht het niet bevallen, dan kun je het schilderij tijdens het contactmoment van het ophalen nog ruilen met andere studenten.”

Studentenfonds
“De opbrengst van de schilderijen gaat naar een studentenfonds voor vierde-jaars en alumni die een project willen starten. Denk aan een bedrijfje, onderzoek of een expo. Als zij een startersbudget nodig hebben, kunnen zij aanspraak maken op dit potje.”

Komende dagen hangen posters met QR-codes van dit evenement op Fontys-locaties in Eindhoven, Tilburg en Venlo. De prijzen van de schilderijen variëren van 5 tot 30 euro en het ophaalevenement is op 12 november. [Kasper Wienk]Kijk voor meer info op: Fontysartsale.nl.

Demi
2020
Leuk, ik hou van originals in plaats van action schilderijen! Ben benieuwd wat eruit komt.
Jacqueline Teunissen
2020
Wat een mooie kans zou het zijn als ik alsnog aan het schilderij kan komen dat in het trappenhuis van R4 naar R5 hing, met daarin een vrouwengezicht dat enorm leek op oud-collega Ellen van Kuppenveld. Zij en ik vonden het erg gelijkend en ik had het haar graag geschonken als cadeau voor haar pensioen. Bij navraag voorjaar 2019 was het niet mogelijk kunst te kopen uit de collectie. Zou ik alsnog de vraag hiernaar mogen stellen?
Groet, Jacqueline Teunissen
2020
Ik zou even contact opnemen met de kunstcommisie, wij kunnen hier geen antwoord op geven.
Denise van de Pas
2020
Wat jammer dat dit niet ook voor Fontysmedewerkers open staat!
Patricia
Beste mensen,
Klopt het dat de sale niet open is voor docenten van Fontys?
groet,
Patricia
2020
Helaas ga ik u teleurstellen. Het is enkele voor studenten of alumni van Fontys, als u een alumni bent kunt u natuurlijk wel deelnemen!
Johan Wijnhoven
2020
Staat deze mogelijkheid ook open voor docenten en of medewerkers van Fontys ??